05.28.07

Гей есть окей

Kategorija rants+raves, Gay stuff, šejkanje ob 21:48 avtor dmashina

Gej je okej. Ali pa tudi ne… Moskovski white trash, ruski kler, “domoljubi” oziroma ortodoksni in pravoverni zapečkarji in ostali dežurni borci za politično korektnost se ne bi strinjali: (klikni sliko)

Not funny. Zabavno mi ni bilo niti to, da je dve okrog kepe dobila tudi polovica dueta Right Said Fred1. V razvitem2 svetu bi kvečjemu bil tepen zaradi zvočnega onesnaževanja in ne zato, ker ima namesto breskvic3 in češpelj raje banane in češnje. Kot bi rekla kraljica Viktorija: “We are not amused.”

Right Said Fred/2 z rahlo razmazanim obrazom

Edino kaj mi je kul je, da stvar ni ostala v Moskvi in ni omejena na GLBT4 medije. O moskovskih dogodkih poročajo in ga obsojajo vsi pomembni svetovni mediji. “Incident” je celo pristal na naslovnici Dela (!). In to v njegovi zgornji polovici. Medijska pozornost je toliko večja verjetno tudi zaradi neke vrste celebrity endorsement. Namreč, za “rusko stvar” so se na terenu poleg prej omenjene zvezde v zatonu borili tudi veteran britanskega gej aktivizma Peter Thatchell in par političarjev evropskega kalibra, kar je Evropo seveda še dodatno razpizdilo razjezilo. Enega izmed njih so tudi zaprli. Verjetno v imenu varovanja tlakovcev reda in miru.

Ta dogodek pa ne problematizira samo odnosa do GLBT populacije, temveč je precej širši in ga lahko krasno umestimo v kontekst problematične5 demokratizacije Rusije kot države in Rusije kot družbe. Tudi zato toliko pozornosti. Ne gre samo za “incident” ampak za indikator politične kulture, ustaljen vzorec obnašanja in sistemski problem. Na kratko, Rusija je v dreku. Globoko. They’ve got a long way to go. And the road is bumpy as hell.

  1. sem štel udarce [marš nazaj!]
  2. idealtipskem, seveda [marš nazaj!]
  3. melon tudi ne mara [marš nazaj!]
  4. Gay, Lesbian, Bisexual, Transgendered [marš nazaj!]
  5. to put it mildly [marš nazaj!]
 

15 komentarjev »

  1. Rado pravi,

    maj 29, 2007 ob 08:50

    Ne morem reči, da podpiram eksces v katerega se je sprevrgel moskovski miting. Eno je pa jasno. Vsi, ki so šli tja, so vnaprej morali pričakovati, da jih bodo fasali. Kdor tega ni pričakoval je bebec.

    Da me ne boste obtožili homofobije. nič nimam proti njim. Jaz si celo želim, da bi bilo gejev čimveč, kajti potem bi bilo manj drena pri puncah. . .

  2. JazzyJazzy pravi,

    maj 29, 2007 ob 17:34

    Primitivizem prve stopnje..

    Zakaj bi jih morali fasat, če so šli tja ??? :(

  3. Rado pravi,

    maj 29, 2007 ob 17:50

    Ker so poznali družbeno klimo, glede tega vprašanja.

    Za primerjavo: Če bi naše feministke rekle: “Gremo malo v Teheran, se bomo tam sprehodile brez rute”.

    Kaj misliš, kaj lahko pričakujejo?

  4. dmashinadmashina pravi,

    maj 29, 2007 ob 18:46

    Štekam, kaj hočeš povedati…. ampak Moskva ima svojo gej sceno, več gej lokalov kot pa je pogumnih feministk v Teheranu. Verjetno res niso pričakovali, da jih bodo sprejeli z odprtimi rokami, batine pa dvomim, da so si predstavljali. Družbena klima gor ali dol.

  5. JazzyJazzy pravi,

    maj 29, 2007 ob 18:53

    točno to, sej noben ni rekel, da jim morjo rdeč tepih postavit, sam tega pa res ni bilo treba..

  6. Rado pravi,

    maj 29, 2007 ob 21:06

    Res ne bi bilo treba, prav imata.

    Poglej, naši domobranci so bili bolj pametni. Recimo, v petdesetih letih prejšnjega stoletja si nihče ni upal iti na Trg republike v Ljubljani in vpiti: Jaz sem domobranec. Dandanes pa lahko v parlamentu citiraš domobransko prisego Hitlerju, pa te ne bo nihče tepel zaradi tega.

    Temu se reče taktična prilagoditev. Malo se potuhneš, potem pa usekaš, ko je pravi čas.

  7. dmashinadmashina pravi,

    maj 29, 2007 ob 23:22

    brihtno :D

  8. ambala pravi,

    maj 30, 2007 ob 00:08

    Mašinca, sej nalomil so jih tudi v ne tako oddaljenem Belgradu…

    Pa še to: ko bi morala biti gej parada tu pri nas v Maastrichtu, je bila odpovedana…

    Rade: point takšnega maširanja je ravno to, da se spreminja klima. Da se pokaže, da nismo nobeni baubaui. In če se take parade ne zgodijo, bo tako še čez 20 let. Tako pa se zna kaj spremeniti…

  9. Rado pravi,

    maj 30, 2007 ob 08:32

    Saj Ambala, prav imaš. Brez tega ne bo premikov. Vendar, preden se bo klima premaknila jih bo še veliko tepenih.


    Čisto osebno doživljanje: Nič nimam proti njih, lahko grem na pijačo, ali na tenis. Ne moti me, če bi bili moji sosedje, blazno zoprno mi pa je, če vidim poljubljanje dveh gejev na ulici. To me ziritira!!! No, tepel jih vseeno nebi.

  10. ambala pravi,

    maj 30, 2007 ob 21:14

    Štekam Rado. In rad bi razumel, kaj te ziritira (s tremi klicaji, no less). Kaj te na tem moti? Zakaj te moti? Kje je razlog?

  11. JazzyJazzy pravi,

    maj 30, 2007 ob 23:31

    mene moti pa tudi to, da veliko tipov (kle ne mislim direkt na radota) moti poljubljanje dveh tipov, rajca jih pa poljubljanje dveh bab še posebaj, če sta lušni..

    pač mogoče, se nam ne zdi naravno, da se dva tipa v parku poljubljata, ker so nam vcepili da je pač lahko par smao baba in dec, a glih tako se lahko obrnemo in ne gledamo.. verjamem, da je tipom to čudno, sa da nekoga zaradi tega premlatiš, je pa višek primitivizma. obrni se in pejdi svojo pot, živi in pusti drugim živet…

  12. Rado pravi,

    maj 31, 2007 ob 00:55

    ambala

    kot si v gornjih postih lahko prebral, na ravni komunikacije nimam z geji nobenih problemov. / Tudi tepem jih ne :-) / Priznavam jim tudi vse pravice.

    Opisal sem ti le moj občutek gnusa, če sem prisiljen videti takšen prizor. Jaz se seveda obrnem in grem. Nekdo, morda manj kultuviran, tega pač ne prenese tako zlahka in reagira s pestjo.

    Morda bi bilo pametno, če bi geji intimnosti prihranili za štiri stene. Po moje bi lažje shajali.

  13. dmashinadmashina pravi,

    maj 31, 2007 ob 09:26

    ambala ne bo vesel, ko bo to prebral

    seveda bi bilo lažje, če bi intimnost prihranili za štiri stene in zeloooo velika večina to tudi počne. Vendar ta “lažje” bi bil zelo varljiv, ker če bi ostajali med štirimi stenami bi bila detabuizacija homoseksualnosti zelo otežena, če ne celo nemogoče. Gre se pa ravno za detabuizacijo. Zelo preprosta logika… če lahko heteroseksualci to počnejo v javnosti, lahko tudi homoseksualci. Poleg tega sem prepričan, da so tisti geji in lezbijke, ki si naklonjenost izkazujejo v javnosti, pripravljeni na postrani poglede in zavijanje z očmi, tudi če jim “dol visi”. They are making a statement. Tudi če to ni njihov prvi namen.

  14. Rado pravi,

    maj 31, 2007 ob 12:35

    Glej dmashina, na ravni reakcij na homoseksualnost imaš tri glavne skupine

    1) Agresivna v vseh ozirih 2) Delno tolerantna 3) Povsem tolerantna

    Sebe štejem v drugo skupino. Na javno izkazovanje homoseksualnosti ne reagiram agresivno, me pa ziritira. Če bi me na kakšnem glasovanju, takoj po javnem prikazovanju homoseksualnosti, kdo kaj vprašal, bi glasoval proti, ker menim da javno izkazovanje ni primerno.

    Torej, naj si geji izberejo primerno taktiko za uveljavitev svojih zahtev.

    Pri prvi je tako vseeno, nikoli jih ne bodo pridobili. Pri tretji, je tudi vseeno, ker njihovo podporo že imajo. Če želijo podporo druge skupine, ki je odločilna, bodo morali biti malo taktični.

    Odločitev je v njihovih rokah.

  15. dmashinadmashina pravi,

    maj 31, 2007 ob 22:35

    Razumem, kaj hočeš povedati. Deloma se celo strinjam, predvsem glede tega, da taktika definitivno je pomembna. Ampak (vedno je ampak), glede na to, da je končni cilj gejevskega in lezbičnega aktivizma, da spolna usmerjenost ne bo več “an issue”, da bo sprejeta kot samoumeven segment družbe, moraš razumeti (vsaj poskušaj) zakaj je javno izkazovanje naklonjenosti GLBT skupnosti (oziroma njenemu delu) tako zelo pomembno. Pri javnem izkazavanju pozornosti pa ne mislim zverinskega lizarjenja sredi Prešerca (primer), ker česa takega tudi sam organsko ne prenesem, ne glede na spolno usmerjenost. Drugače pa spoštujem tvoje mnenje.

Komentiraj