8.03.2011

Dežurni rešitelji rocka

Objavljeno v Glasba, rants+raves, soundtrack, šejkanje 12:50 avtor dmashina

Po mnenju vseh bolj ali manj (ne)resnih glasbenih medijev rock očitno rabi rešitelja. Za naslednjega rešitelja rocka so označili praktično vse glasbenike razen Lady Gaga. Kljub komercialni dominaciji Lady Gaga, hip-hopa in plesnega popa na obeh straneh Atlantika pa rock po moje ne rabi nobenega rešitelja. Razen če je komercialni uspeh pogoj, pa tudi tu bi se dalo debatirati.

YouTube slika preogleda

V preteklosti so rock reševali Nirvana in praktično vsak grunge band, ki je obstajal, nato Green Day (večkrat), Oasis in Foo Fighters, v “novejši” glasbeni zgodovini pa na primer The White Stripes, Arctic Monkeys in Kings of Leon, če omenim tiste, ki so (recimo) preživeli zob časa in o(b)stajajo v zavesti povprečnega rock uporabnika. Navedeni bandi skupaj s stadionskimi pošastmi kot so U2, Coldplay in Muse tvorijo neprekinjeno rockovsko časovnico zadnjih dvajsetih let. Dokaz, da rock v bistvu ne potrebuje nobenega rešitelja, ker mu gre prav dobro, tenkjuverimač. Gre za bande, ki so referenca zadnjih dveh rockovskih desetletij in katerih vpliva na prihajajoče in tudi aktualne bande ne moremo zanemariti. Nadaljujejo tradicijo vseh velikih rock bandov iz obsežne zgodovinske glasbene zakladnice. Zaradi teh bendov mulci nažigajo imaginarne kitare v svojih sobah, ustanavljajo skupine in vadijo po kleteh in zakloniščih. Mnogi ne zaradi tega, ker je to krasen način, da prideš do bejb, ampak zato, ker so se enostavno zaljubili v rock. Tudi zato rock ne rabi nobenega rešitelja… zna poskrbeti zase.

YouTube slika preogleda

Debate o reševanju rocka so bile najglasnejše po letu 2000, ko so se v okviru garage rock revivala pojavili nešteti “the” bandi… The Strokes, The Hives, The Vines, The Datsuns, ki pa kljub nekaterim dobro sprejetim albumom posebne revolucije niso naredili. Po drugi strani so bili tudi odgovor na zahteve po bolj prvinskih rockovskih zvokih in vračanju h koreninam, čeprav se nikoli nisem strinjal s tem, da je rock kadarkoli izgubil kompas in bi potreboval reafirmacijo, ker je zašel v krizo identitete. Rock se je čez leta organsko spreminjal, s čimer ni prav nič narobe. Spogledovanja z drugimi žanri- z rapom konec devetdesetih in elektroniko v zadnjih letih- mu nisem nikoli zameril. Revolucija ni uspela tudi zato ker tudi zainteresirana rockovska javnost ni imela nič proti eksperimentiranju in razvoju v druge smeri. Pa še zaradi nečesa… konkurenca v garažnem rocku je vedno bila huda. Kar seveda ni slabo. Slabo je samo za bande, ki bi radi pustili trajnejši pečat. Roko na srce, večini garažnih bendov rok trajanja poteče po prvem albumu. Overhyped pa to. Razen če jim uspe nabrati zadostni fan base, ki bo kupoval tudi njihove naslednje plate.

YouTube slika preogleda

Lani so rock reševali Arcade Fire, ki zame niso prinesli ničesar, kar ne bi že slišali, letos pa naj bi to bili The Vaccines, kar je spoznal tudi Tadej Zupančič. Tudi oni me niso prepričali. Post Break-Up Sex se mi res zdi ponesrečen neumen izbor za prvi single. Zaradi njih radijske postaje ne bodo na novo odkrile rocka in ga začela več vrteti. Pričakovati, da se bo zaradi njih rock vrnil na vrhove lestvic, je tudi utopično. Ker če že, je to point “reševanja” rocka… vrniti rock na vrhove lestvic in posledično v zavest casual poslušalcev. “Rešitelj” bo kvečjemu tisti band, v katerega bo založba investirala toliko, da bodo veliki kot Gaga. S tem pa bi več izgubili kot pridobili. Vsa lepota rocka je ravno v tem, da je vedno rahlo under the radar, tudi če si institucija tipa U2 ali Coldplay, ki imajo na kreativni ravni še vedno proste roke. Sicer pa… kdo bi hotel biti na vrhu lestvic skupaj z Justinom Bieberjem. I hope he’s lonely at the top.

YouTube slika preogleda
  • Share/Bookmark
 

12 komentarjev »

  1. filmoljub pravi,

    8.03.2011 ob 14:45

    Ne bi se mogel bolj strinjati. :D \m/

  2. SnowblindSnowblind pravi,

    8.03.2011 ob 14:53

    Dobro napisano, zdi se mi, da so sploh Foo Fighters eni redkih dobrih stvari iz ameriške glasbene scene :smile:

  3. mayozimayozi pravi,

    8.03.2011 ob 14:54

    what he said. ^^ :)

  4. mayozimayozi pravi,

    8.03.2011 ob 14:55

    filmoljub, to je;)

  5. Devil AngelDevil Angel pravi,

    8.03.2011 ob 16:24

    No ja, tud med takozvanimi rock bandi je cel kup ološa. Mal več diverzitete ne bi škodval za moje pojme, kej novga klasično rokovskega je treba že kar z lupo iskat. Je pa res, da je novih rock bendov z različnimi primesmi toliko več in so nekateri prav všečni.

  6. dmashinadmashina pravi,

    8.03.2011 ob 18:07

    Jaz sem pa z Devil Angelom strinjam. :D

  7. katja pravi,

    9.03.2011 ob 02:31

    The Black Keys. fenomenalni

  8. Oki pravi,

    9.03.2011 ob 03:13

    Malo si se zaplezal s “po moje ne rabi nobenega rešitelja” (s čimer se globoko strinjam), potem pa pristajaš na ta termin z “V preteklosti so rock reševali”… :) Pristajaš na terminologijo istih medijev, ki so izraz “rock” sploh iznašli, karkoli je že to takrat bilo, Bill Haley & His Comets…kaj pa je pravzaprav današnja definicija, “distorzirana električna kitara”? Obstaja kakšna? :)

    V bistvu so že takrat samo elektrificirali stvari in električna kitara je prevzela vlogo prejšnjih saksofonskih solov in klavirsko/pihalne spremljave, ki se je vlekla še iz “roaring twenties”. V 60h so neki kuštravi mulci s hripavimi glasovi peli tako glupo enostavna besedila, da bi se jih sramoval vsak spodoben tekstopisec iz obdobja tik pred drugo svetovno. Imeli so pa več ritma, oja, in seksi hripave glasove, in kitarsko distorzijo. Rock je nastal s poenostavljanjem in komercializacijo za množice!

    Tako da, kaj je treba reševati? Praviloma se rešujejo lastne riti! Recimo klasična glasba porabi kup davkoplačevalskega denarja, ker je še vedno zasidrano prepričanje, da je ta glasba umetnost (in vse ostalo ne), vse glasbene šole driblajo mularijo od malega s klasiki 18-19. stoletja, tu pa o nekem reševanju rocka? Če se ustavijo davkoplačevalske dotacije 17-18. stoletju, klasična glasba crkne v 2 mesecih, ali še prej! Ukine ce cel radijski program RTVSLO, ker ima poslušanost v desetinkah promilov! Koliko nas stanejo vsi poklicni filharmonični orkestri, kolikšna bi bila tržna cena njihovih nastopov?

    V Mozartovih cajtih so bila njegova dela prog-pop za bogataše. Ker ozvočenj ni bilo, si moral čim čim večjemu orkestru lepo napisat note za vse parte, kar danes naredi en avtor na MIDI klaviaturi v par urah! Pa še nosilcev zvoka ni bilo in je bilo treba vse vsakič izvajat v živo! Danes je muzika vsebina par cm x par cm mp3 playerja, pa če je bila premiksana od nevemkaterega DJ-ja, glavno je tisto, kar pride v uho, druga logika.

    Eden najboljših komentarjev, kar sem jih nazadnje zasledil, je bil “Nehajte zagovarjati muziko, ob kateri ste v najstniških letih porivali, ker samo zaradi tega ni nič boljša, čas gre naprej!”. Radio ravno to izkorišča in do nezavesti vrti 80ta (ob tem je najstniško porivala generacija, ki ima danes največ denarja, in radio živi od oglasov!).

    Zaradi mene lahko karkoli crkne, pa me ne skrbi, da ne bi našel dovolj tega, kar mi paše. Današnja mularija pa že itak živi s tem.

  9. dmashinadmashina pravi,

    9.03.2011 ob 09:23

    kul! blog znotraj bloga :D

  10. Pametna Rit » Poslušajo se: Stadionske pošasti pravi,

    28.09.2011 ob 17:22

    [...] Muse, U2, Coldplay. Te skupine (med drugimi) že leta in leta pridno polnijo stadione in dokazujejo da je rock glasba še kako živa. Vsi trije bendi imajo eno lastnost ki je zame najpomembnejša pri vrednotenju glasbenikov in skupin. Zvok v živo. Vsi trije frontmani (Matt Bellamy, Bono, Chris Martin) imajo izjemen glas in so sposobni izjemno karizmatičnih nastopov. Seveda pa bend ni samo ena oseba, ne smemo pozabiti kitaristov in bobnarjev ki poudarijo to harmonijo zvokov in so velikokrat zapostavljeni. Ampak v primeru teh treh skupin to ne velja. Dejansko so me s svojimi live verzijami skladb tako razvadili, da se počutim smešno ko poslušam njihove studijske posentke. [...]

  11. Marko pravi,

    14.12.2011 ob 20:55

    Sej je prav, treba rešit siutacijo

  12. Lorisx pravi,

    18.03.2012 ob 18:37

    Ja nekako je treba prit do izhoda tega.

Komentiraj

Komentiranje iz tujine je omogočeno zgolj prijavljenim uporabnikom !